måndag 29 maj 2017

Spårträning

Liggtid ca 5 Tim
Temp 24-26
Väder soligt
Terräng bokskog och snår
Längd 200-250 m
Apport 1 st boll på slutet

Spårupptag: efter jag tagit på selen så går Smulan bestämt ut och letar efter spår. Efter att scannat av så bär det iväg. Ser bra ut

Kommer upp i backen och snåren då börjar problemen spårtapp vi snurrar och snurrar går i slalom, väldigt hög motivation att finna spåret igen.

Till sist hittar Smulan spåret och det bär vidare,  jag är inte så övertygad att spåret verkligen går här, men när vi kommer ut ur snåret så känner jag mig överbevisad.

Sista biten går i öppen bokskog hon spårar så att man blir helt glad.

Vad berodde spårtappet på?
Långliggtid?
Soligt och varmt?
Snårigt?

Jag tror på en kombination av ovanstående.

Till nästa gång

Öppen terräng, inte fullt så lång Liggtid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar