tisdag 22 juli 2014

Spår i skog!

Liggtid:1,5-2tim
Terräng: Blandskog
Temp: 20
Vind: vindstilla
Längd: 300m
Antal apporter: 5st (2tyg 2metall 1 boll)

Tillbaka till skogen och myrorna av någon anledning gillar dom inte mig, var ett gäng troligen berusade av något för dom hoppade ner i min sko och försökte brotta ner mig...

Spårupptaget Går längs grusvägen spåret 90grader ut i skogen, börjar vinda innan vi kommer fram tar spåret men väljer att gå förbi för att kolla av terrängen ca 2m går sedan tillbaka till spåret. Spårningen fram till första apporten går lite i sicksack kollar av möjliga apporter på vägen är stannar ibland upp och läser av vinden, precis som om hon patrullerar samtidigt. Efter första apporten så ändras spårningen, tempot går ner lite och det är mer spårning direkt i kärnan men fortfarande så är patrulltänket kvar. Strax efter andra apporten där jag hade gjort en ganska snäv sväng så gick vi av spåret,spårtapp! När jag upptäckte det så gick vi en diagonallinje där jag visste att spåret skulle vara , bra spårupptag inga tveksamheter. Sedan gick spåret riktigt bra, på en av apporterna la hon sig själv ner. På dom övriga så stöttade jag henne med ett liggkommando.

Att tänka på till nästa gång
*längre liggtid
*i övrigt samma svårighetsgrad.
*starta appen mina spår innan man börja lägga spåret!!!




Spåret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar