söndag 24 februari 2013

TE!

Förmiddagen var det promenad ute i skogen, vi rekade terräng till kommande tjänstehundsträning.
Rätt ut i skogen bar det, Smulan och Himla dom for lösa än hit och än dit. Plötsligt hade husse eller matte råkat slarva bort sig ojoj då blev där fart på hundanosarna! Rolig övning.
Vi gick lite drygt två kilometer skulle tippa på att Smulan gått det dubbla!

Överskriften var TE! varför då?

Jo vi tränade grunder i leta te, man skulle kunna säga att det är en typ av specialsök.
Vi har små tygpåsar(oranga) i en av dom finns där te, hunden skall lära sig att markera vilken där är te i.
Jag väntar till att hunden på eget initiativ markera rätt och då klickar jag.


Husse, nu vet jag inte vad jag skall göra!

Aha nu har jag lite kläm på det!

DENNA ÄR DET!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar